Basic Pakket: Adwords inzetten
In een vorige blog hebben we voor u op een rijtje gezet wat de stappen na het ontvangen van een adviesrapport zijn als u voor een Light Pakket heeft gekozen. Heeft u voor een Basic pakket gekozen, dan zetten we naast het dubbel aantal uren aan linkbuilding, ook Adwords voor u in.
Na ontvangst van het adviesrapport krijgt u contact met mijn collega Yalenca of met mij. Op dat moment gaan we samen met de klant kijken hoe we het Adwords account het beste in kunnen delen. Allereerst wordt gekeken naar de doelstellingen van de klant. Wil deze zich richten op naamsbekendheid (branding) of wilt de klant dat gegenereerde bezoekers overgaan tot converteren? Als we dit weten kunnen we aan de slag met de volgende stap.
Campagne Opzetstructuur
In de campagne opzetstructuur, wat de klant van mij ontvangt, zal ik beschrijven welke campagnes ik aan de hand van de doelstellingen zou willen maken. Dit kan ingedeeld zijn op basis van expertise, maar ook op productgroep of op dienst. In deze opzet schrijf ik ook een aantal voorbeeld advertenties, zodat de klant een feeling krijgt van hoe de advertenties er uit zullen zien. Aanpassingen in deze structuur kunnen ten allen tijden gemaakt worden. De campagnes met bijbehorende advertenties worden pas daadwerkelijk aangemaakt als ik goedkeuring van de klant ontvang. Daarnaast heb ik op twee belangrijke vragen een antwoord nodig voordat ik de campagnes online zet: 'wat wordt het max. maand budget?' en 'welke regio moet bereikt worden?'.
SEA campagnes online zetten
Vanaf het moment dat ik een ‘Go’ van de klant ontvang, kan ik beginnen met het opzetten van de campagnes. Per campagne zullen bijbehorende zoekwoorden centraal staan en worden er twee tekstadvertenties aangemaakt. Ik zal een max. maandbudget instellen, zodat het budget nooit overschreden zal worden. Ook zal ik instellen welke regio’s precies getarget moet worden. Een bedrijf kan werkzaam zijn in heel Nederland of wilt zich focussen op een bepaalde regio. Alles kan!
Optimaliseren van de campagnes
Het is belangrijk dat er een aantal conversiepunten op de website aanwezig zijn. Door het plaatsen van een conversiecode worden deze conversies meetbaar en zichtbaar in Adwords. Op deze manier kunnen de campagnes het meest effectief ingezet worden. Wanneer er voldoende data is opgebouwd zullen wij in een continue proces de advertenties verbeteren, zoekwoorden toevoegen, zoekwoorden uitsluiten etc, etc. ‘Optimaliseren’ is een activiteit die wij eindeloos zullen herhalen. Wij zullen door zo specifiek mogelijke woorden te gebruiken zo gericht mogelijke bezoekers genereren! Heeft u tijdens dit proces nog vragen, dan kunt u natuurlijk altijd contact met de SEA Specialist opnemen.