- De leeftijd van een domeinnaam, hoe ouder hoe beter de ranking.
- Domeinnamen waarin de zoekterm voorkomt scoren beter.
- Domeinnamen die beginnen met de zoekterm scoren nog beter.
- De registratieperiode van domeinnamen, hoe langer de registratieperiode nog duurt hoe beter de score. Google hecht meer waarde aan langdurige domeinnamen, dan domeinnamen die mogelijk snel weer ‘verdwijnen’.
- Subdomeinen die de zoekterm bevatten, scoren beter.
- Subdomeinen die beginnen met de zoekterm, scoren nog beter.
- De geschiedenis van de domeinnaam, is de domeinnaam in het recente verleden vaak gewisseld van eigenaar, dan kan dit een negatieve invloed hebben op de ranking.
- Domeinnamen die exact matchen aan de zoekterm.
- Een subdomein en een domeinnaam die overmatig de zoekterm gebruiken, kunnen negatief worden beïnvloed.
- Een public whois scoort beter dan een private whois. Bij een private whois denkt Google dat je wellicht iets hebt te verbergen.
- Een ‘bestrafte’ domeinnaameigenaar, ben je eerder bestempeld als ‘spammer’ dan kan Google dit als negatief punt aanmerken en dat kan gelden voor al je domeinnamen.
- Een domeinnaam-extensie gericht op je locatie, dus voor een Nederlandse website een .nl-domeinnaam. In de Nederlandse Google scoor je hoger, globaal gezien minder.
Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.