- Websites waar de zoekterm voorkomt in de title tags scoren beter.
- Het is nog beter wanneer title tags beginnen met de zoekterm.
- Websites waar de zoekterm voorkomt in de meta description scoren beter.
- Is er op de website een H1 tag en komt de zoekterm daarin voor?
- Komt de zoekterm als meest gebruikte zinsdeel voor op de website?
- De lengte van de inhoud van je website. Uit onderzoek is gebleken dat websites op de eerste positie in Google, gemiddeld 2.416 woorden bevatten.
- De zoektermdichtheid, niet zo belangrijk als vroeger, maar nog steeds een factor.
- Gebruik maken van LSI-zoektermen (semantische indexering), het voegen van begrippen aan je zoekterm, waarmee je Google helpt om de betekenis van een woord te verduidelijken.
- De laadsnelheid van je website via HTML, hoe sneller hoe beter.
- Gedupliceerde inhoud, of duplicated content, komen dezelfde teksten voor op de website, dan heeft dit een negatieve invloed.
- Het gebruik van rel=canonical, om duplicated content te voorkomen, mits goed gebruikt kan het bijdragen aan de ranking.
- De laadsnelheid van je website via Chrome, waarschijnlijk gebruikt Google ook de user data verkregen uit Chrome om de snelheid van een website te bepalen, ook hier geldt hoe sneller hoe beter.
- Het optimaliseren van afbeeldingen; een omschrijvende bestandsnaam, thumbnails gebruiken, etc.
- Gebruik voor je afbeeldingen unieke alt tag en title tags.
- Geef aan afbeeldingen een description en caption mee.
- Wat was de laatste keer dat de inhoud van de website is geüpdatet? Hoe recenter hoe beter.
Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.