- De omvang waarmee de inhoud is geüpdatet. Zeer kleine wijzigingen worden nauwelijks opgemerkt.
- De mate waarmee in het verleden de website is bijgewerkt.
- Als de zoekterm aanwezig is in de eerste 100 woorden van de website, dan is dat beter.
- De zoekterm in H2 en H3 tags helpt mee.
- Een consistente volgorde van woorden in de zoekterm. Het consequent gebruiken van ‘betrouwbare en snelle webhosting’ is beter dan dit af te wisselen met ‘snelle webhosting die betrouwbaar is’
- De kwaliteit van uitgaande links, hoe hoger hoe beter.
- Het thema van uitgaande links. Hoe beter dit bij jouw onderwerp past, hoe beter je scoort.
- Spellings- of grammaticafouten, waarschijnlijk rekent Google je hier enigszins op af.
- Websyndicatie, je scoort minder door gekopieerde (en aangepaste) inhoud van andere websites te gebruiken.
- Behulpzame aanvullende inhoud. Bied je bezoekers de helpende hand op je website, een omrekenmachine, dan helpt dit mee voor je ranking.
- Teveel dofollow uitgaande links zorgen voor een ‘lekke’ pagina, niet goed dus.
- Multimedia, het gebruik van beeld, geluid en video wordt door Google gezien als kwalitatief goed, beter dus.
- Interne links naar je een locatie op je website.
- De kwaliteit van interne links naar een locatie op je website.
- Zijn er broken links aanwezig? Dan is dat niet goed voor je score.
- Het leesniveau van je pagina. Spreek je de massa aan met laagdrempelige inhoud, of ga je voor zeer doelspecifieke inhoud? Het is niet helemaal duidelijk hoe Google dit gebruikt, waarschijnlijk een goede balans ertussen.
- Affiliate links hebben op zich geen invloed, maar is een website ermee bezaaid, dan vindt Google dat niet zo prettig.
- De kwaliteit van de code en WC3 Validation, veel HTML-errors zorgen voor een lagere score.
- De domain authority van je website, de mate van hoe waardevol jouw website wordt beschouwd, hoe hoger hoe beter.
Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.