Er zijn allerlei spannende trucjes te bedenken om klanten naar je website toe te trekken, maar uiteindelijk draait het vooral om goede content. Zorg voor interessante, relevante teksten op je website en de rest gaat eigenlijk vanzelf!
Laat je klanten het woord doen
De tijd van het eenrichtingsverkeer in de online wereld is voorgoed voorbij. Waar bedrijven eerst een website hadden om een boodschap te delen en de consument slechts op zoek was naar informatie, is nu ook de consument veranderd in een zender van informatie. De consument is constant bezig met het creëren en delen van content via bijvoorbeeld social media, forums en blogs. Dit is interessant voor bedrijven, want je hoeft het werk nu niet meer alleen te doen. Je kunt bijvoorbeeld een informatief artikel schrijven en deze deelbaar maken door het toevoegen van like- en sharebuttons. Wordt je artikel vervolgens door een aantal mensen gedeeld op LinkedIn, Twitter of Facebook, dan zou het zomaar kunnen dat er heel wat mensen naar je website komen om dit artikel ook te lezen. Ziet je website er verder ook interessant uit? Dan is er een grote kans dat het niet bij dat ene artikel blijft en ze ook andere pagina’s van je website gaan bekijken.
Maak de zoekmachines blij
Zoekmachines willen graag weten of een pagina van jouw website relevant is voor een bepaalde zoekopdracht. Door voor jou relevante zoekwoordcombinaties met regelmaat in je tekst te verwerken geef je zoekmachines een teken dat iemand die op die combinatie zoekt bij jouw pagina op het juiste adres is. Daarnaast weegt het eerder genoemde delen van content (social sharing) ook steeds zwaarder mee voor de zoekmachines. Wordt je content vaak gedeeld, dan is dit weer een teken dat deze content relevant en van goede kwaliteit is. Goede content zorgt er dus ook voor dat je hoger gaat scoren in Google.
Schrijf content met de klant in gedachten, niet je bedrijf of product
Veel bedrijven hebben de neiging hun webteksten te schrijven met het bedrijf in gedachten. Dit is logisch, want je bent natuurlijk trots op je bedrijf en je product. Veel beter is het echter om de klant in gedachten te houden. Als iemand op zoek is naar jouw product, wat willen zij dan weten? Vinden ze het echt interessant om te weten wat jullie missie en visie is of hoeveel mensen er in dienst zijn? Waarschijnlijk niet. Veel interessanter is het om te weten wat het de klant oplevert wanneer hij jullie product afneemt of een samenwerking met jullie aangaat. Verplaats je in de klant en bedenk hoe je zelf over de streep zou worden getrokken!
Zelf geen goede schrijver of wil je graag weten op welke zoekwoorden je goed zou kunnen scoren in de zoekmachines? Wij helpen u hier graag bij. Neem nu contact met ons op!