Content optimalisatie zorgt voor meer bezoekers naar je website
Ook hier is zoekmachine optimalisatie erg belangrijk: ga aan de slag met zoekwoorden. Stel per pagina 1 tot 4 zoekwoorden vast. Bedenk goed welke zoekwoorden je kiest, doe dit vanuit de gedachte van een potentiële klant. Zorg dat deze specifieke woorden terugkomen in:
- De titel van de pagina (de titel bovenin de browser).
- De url in de adresbalk van je browser (bijv. uwdomein.nl/zoekwoord).
- De kop en de sub kop (ook wel heading 1 en heading 2 genoemd).
- En vervolgens uiteraard in de vervolg alinea.
Denk vooral aan de meta tags
- Plaats de zoekwoorden ook in de description en keywords tags.
Je website beheerder/bouwer kan je vertellen waar je meta tags en headings kunt toevoegen aan jouw pagina’s. Is dit niet mogelijk met het CMS van jouw website, dan is je website absoluut niet zoekmachine vriendelijk. Helaas is hier dan niet veel aan te doen, behalve een nieuwe website of je website over laten zetten.
Even een kleine test: heb je de zoekwoorden in deze pagina al gevonden?
Waarom is content optimalisatie zo belangrijk
Wanneer we Google vermenselijken zou je kunnen zeggen dat Google denkt: ”dit zoekwoord kom ik tegen wanneer ik de pagina van boven naar beneden indexeer, deze pagina gaat vast en zeker over dat zoekwoord”.
*tip: denk tijdens het backlinken ook na over je zoekwoord.
Voorbeeld: stel je hebt een pagina geoptimaliseerd voor het woord 'makelaar'. Probeer dan op makelaar.startpagina.nl een backlink te krijgen met als link title makelaar. Op deze manier kun je waarde opbouwen op je webpagina.