- Unieke en relevante inhoud, dat daadwerkelijk bijdraagt.
- Het hebben van een contactpagina schijnt goed te zijn.
- Domain trust en trustrank is de mate waarop jouw website wordt vertrouwd, hoe hoger hoe beter.
- De architectuur van je website, Google vindt het fijn als het goed in elkaar zit.
- Het toevoegen van nieuwe inhoud, hoe vaak verschijnt er iets nieuws op je website? Vaker is beter.
- Het aantal pagina’s van je website, niet teveel, maar ook zeker niet te weinig.
- De aanwezigheid van een sitemap, ja is goed, nee is niet goed.
- De uptime van je website, hoe hoger hoe beter.
- De locatie van de server waarop jouw website staat, ‘obscure’ locaties, daar houdt Google niet zo van.
- SSL-certificaten worden door Google geïndexeerd. Het hebben van een SSL-certificaat is dus goed voor de ranking, dit geldt met name voor e-commercewebsites.
- Het hebben van pagina’s met algemene voorwaarden, juridische kennisgeving, etc. interpreteert Google als betrouwbaar en is dus goed voor de ranking.
- Dubbele pagina’s of pagina’s binnen je website met duplicated content hebben een negatieve invloed.
- Gebruik maken van breadcrumb navigation ziet Google als gebruiksvriendelijk en helpt om hoger te scoren.
- Als je website geoptimaliseerd is voor mobiele apparaten dan is dat beter.
- Het helpt om YouTube-video’s op je website te hebben, waarschijnlijk omdat YouTube van Google is?
- De gebruiksvriendelijkheid van de inhoud van de pagina, hoe makkelijker te gebruiken hoe beter dat is.
- Het kan zijn dat het gebruik van Google Analytics en Webmaster Tools bijdraagt aan de ranking van je website. Het zijn in ieder geval handige tools om te gebruiken.
- De aanwezigheid op onafhankelijke review-websites, zoals TrustPilot, is goed voor je ranking, helemaal als de beoordelingen positief zijn.
Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.